2011 - Året som gått - Del 2

Här kommer fortsättningen på fotoåret 2011! Juli-December.


I juli fotade jag mycket. Min systerdotter Isabella fyllde 2 år, och jag köpte även min longboard. I mitten av juli var vi även på Gotland. Sagolikt vackert, med många vackra solnedgångar och härliga cykelutflykter! Fotade även en hel del självporträtt, både här hemma och på olika ställen i naturen. Var inspirerad av ljuset och värmen och kreativiteten flödade.. Haha ;)



Augusti var också riktigt härlig. Jag var på Kornö, en liten ö utanför Lysekil i Bohuslän, där jag fotade mycket. Bland annat lite porträtt på systrarna Pauline och Caroline. En annan resa att minnas var resan till Taizé i Frankrike. Dock tog jag inte med kameran dit och därför har jag inga foton där ifrån. Men det var en stor händelse i mitt liv, och jag har många härliga minnen därifrån.



September är en månad jag minns väl. Det var, även detta, en väldigt vacker månad då det hände mycket i mitt liv. Porträtten av Linnea på ängen är några av mina absoluta favoriter, som jag fortfarande tycker vädigt mycket om. Bilden på spindelnätet är från ett fotoprojekt i skolan där vi hade som uppgift att tolka en låt- eller filmtitel genom en bild. Jag valde "Spider's Web" med Katie Melua.



I oktober fotade jag en hel del natur. Jag fotade även mig och Alex samtidigt som jag fotade självporträtt till höst-designen. Dessutom fotade jag Fredrik till ett personporträtt jag gjorde i skolan.




I november fotade jag inte jättemycket. Mest på grund att jag saknade inpiration och motiv att fota. Trots detta har jag porträtten av Pauline och Caroline från den här månaden, och lite foton på Malin från skolans studio. Jag fotade även självporträtt i trädgården som jag blev nöjd med.


Var lite besviken på att december var snöfri i år. Därför kände jag mig inte så inpirerad. Dock fick jag min nya kamera, Nikon D7000, på min födelsedag, den 4:e och detta gjorde mig riktigt sugen på att fota igen. Vädret under december var inte jättebra, men en dag efter skolan sken solen och jag passade på att fota självporträtten på ängen.

Nu i efterhand är det riktigt kul att kunna gå tillbaka och kolla på alla foton från hela året! Jag har utvecklats och lärt mig en hel del under året som gått också, och detta tycker jag att man ser i fotona! Grymt kul! Och jag hoppas kunna lära mig ännu mer under 2012! .. Tack åter igen alla ni som följer min blogg, kommenterar och visar er uppskattning! Ni får mig att fortsätta utvecklas och bli bättre! Ni är GRYMMA! Tack igen!

Kommentarer
Postat av: NRphotos

härliga bilder!

2012-01-01 @ 18:10:17
URL: http://naemirosander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fina bilder! :)

2012-01-01 @ 18:52:25
Postat av: lovisa [foto & vardag]

var gärna med och tävla om att vinna en valfri ir-kontroll/fjärrutlösare. Om du redan har en, ge bort den vetja!



Tävlingar avslutas 15/01

2012-01-01 @ 20:37:35
URL: http://llovisafritzson.blogg.se/
Postat av: A L M A S F O T O

du är så duktig! :)

2012-01-02 @ 22:54:40
URL: http://Http://ALMASFOTO.BLOGG.SE
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder! :D

2012-02-14 @ 17:55:52
URL: http://hannakarlssson.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin