Sagan Om Klocktornet




Det hände sig för länge sedan att en julljusstake i mässing göts om till en klocka.
   Klockan, som senare fick sin plats på en hästsläde, klingade så vackert varje jul att det talades om den, långt efter att både släden och hästen blivit till mull.
  Klockan fördes vidare i släkten och sattes sedan upp framför dörren på ett konditori för att klinga alla gäster välkomna. Mannen som ägde konditoriet blev gammal och dog, men klockan levde vidare.
  En miniatyr av klocktornet på Skansen lät byggas. Där sitter nu klockan och klingar varje jul som en påminnelse om jular som varit och jular som komma skall.


En liten julhälsning från mig!

Historien är baserad på en verklig händelse, mannen i konditoriet, som egentligen var ett café, var min pappas morfar...

Kommentarer
Postat av: Luisa och Helena

hehe men jag (luisa) tyckte det var rätt tråkigt att blogga själv:P GOD JUL själv! :D

2010-12-22 @ 19:02:10
URL: http://luisahelena.blogg.se/
Postat av: Ada

Vad mysigt det var med historien till bilden! Jättefin är den också :)

2010-12-22 @ 22:19:42
URL: http://adazalecka.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin