Fredag den trettonde.



...Okej. Jag kan inte direkt säga att jag tar sånt här på allvar, men att börja just den här mytomspunna dagen med ett tandläkarbesök tidigt på morgonen kanske inte är optimalt. Två hål, varav ett som tydligen behövde lagas, så förutom den högt älskade bananlacken fick jag även en remiss med en ny tandläkartid med mig hem! ... Och när bussen sedan står stilla på stationen och chaufförens något stressade röst i mikrofonen meddelar att "det är för lågt tryck i bussen, så därför kommer vi inte komma härifrån på ett tag" börjar man ju undra. Fredagen den trettonde.
Någonting måste det ju betyda att just den här fredagen sitter jag hemma och (försöker) plugga. Tack Gud, eller djävulen eller vem man nu ska skylla på. Tack för hål i tänderna och brännässlor och krig och cancer. Tack för försenade bussar och plugg och strumpor med hål i.
Haha okej... Jag är inte allt för seriös. För att faktum är att bakom sarkasmen finns äkta tacksamhet. Tacksamhet för kärlek och vitsippor och Håkan Hellström och kramar. Och fredagen den trettonde blir en turdag, precis som alla andra dagar vi får uppleva.

Kommentarer
Postat av: Ada

Du är så vis Ella :) Kram på dig.

2012-04-14 @ 11:47:28
Postat av: Moa

Wow vilken snygg blogg och vilka fina bilder du tar! :)

2012-04-18 @ 21:49:29
URL: http://djurparadiset.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin