Hasselnötskakor



Bild från sotasaker.com

Surfade runt lite på Bloglovin' igår och hittade den supertjusiga bakbloggen Söta saker...

Hittade även ett recept på dessa fina hasselnötskakor, och med tanke på att de fanns med i inlägget 9 nyttiga godsaker tänkte jag att de var värda ett försök...

Och herregud var lyckat det blev! Kan inte fatta hur bara lite nötter, socker och ägg kan blir så otroligt bra!

Det hade dessutom gått riktigt fort att göra om jag bara hade haft en mandelkvarn som det står i receptet. Jag fick stå och finhacka alla nötter för hand (eller om man skall vara helt ärlig spelade kniven en rätt så stor roll i det hela) ...Men det blev sjukt gott ändå!

Dessa kakor är VÄL värda ett försök!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin