Meet the Creators of Ellwi



Har nu suttit nästan hela eftermiddagen och hållt på med att fräscha upp detta foto... Goosh, jag borde skaffa mig en nyttigare hobby ;) 

Det är iallafall en bild mina föräldrar från sommaren 2009...

Detta har jag gjort med det:

-Ljusat upp ansiktena med Curves
-Med hjälp av Curves har jag även mörkt ned bakgrunden
-Klonat bort lite störande master
-Lagt på en Gradient Map i lila & orange för att få en lite annorlunda färgton
-Ljusat upp linsöverstrålningen
-Lagt på skärpa med Smart Filter

Förrutom detta har jag gjort lite små skönhetsretuchar som t.ex. tagit bort någon linsöverstrålning eller rynka här och där.

Mitt mål är att få mina föräldrar att printa ut bilden och hänga den som en tavla över sin säng... Det hade varit så himla fint! Vi får väl se hur det går med det ;)


Kommentarer
Postat av: ellinor

sv; tack detsamma! du har verkligen en jätte fin blogg!

ja visst kan vi det! säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig på en gång sen :D

2011-01-24 @ 20:46:07
URL: http://ellinorwemaan.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin