Fototips: Reflexskärm 5 i 1



Dåå, alla fina människor, tänkte jag visa vad jag hittade i ett brunt paket här hemma när jag kom hem från Frankrike...
Nämligen den reflexskärmen som jag vann med det HÄR bidraget för ett tag sedan... Är jättetacksam, och det känns inte mer än rätt att göra det här inlägget till er, eftersom att det var ni som gav mig reflexskärmen!

Tänkte nu gå igenom alla sidorna på reflexskärmen och alla dess egenskaper

Så vi börjar med den vanligaste som är Silver


Här ovan kan ni se skillnaderna mellan med och utan silver reflexskärm.
Som ni ser reflekterar den här sidan ljuset, ljusar upp skuggor och ger modellen lite blänk i ögonen



Nästa sida är den transparenta
Vid mycket solljus kan den användas för att skugga modellen så att man slipper hårda skuggor i ansiktet



Den guldiga sidan ljusar upp skuggor, precis som den silvriga, men ger ett varmare ljus. Denna sida är dock bäst att använda när man inte har så mycket ljus eftersom att det lätt gör modellen lite för gul.



Den vita sidan använder man när man vil reflektera ljus, lätta upp skuggor när det är mycket ljus ute. Den här sidan fungerar väldigt bra när man fotar i motljus, eftersom att den lättar upp de skuggor som det starka ljuset skapar, men den reflekterar inte lika starkt som den silvriga.



Svart används för att få bort reflektioner och förstärka skuggor.

Det var allt jag hade för idag, vi hörs imorgon igen!
Puss



Kommentarer
Postat av: NRphotos

man ser verkligen skillanden! :)

vilken storlek har du? :)

2011-08-24 @ 17:33:12
URL: http://naemirosander.blogg.se/
Postat av: Alhocfoto [FOTOBLOGG]

åh, vad bra att reflexskärmen kommit! :D

2011-08-28 @ 17:08:34
URL: http://alhocfoto.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jätte bra blogg!

2011-08-29 @ 16:27:21
URL: http://soniijaas.blogg.se/
Postat av: kicki

Gillar dina bilder!

2011-09-09 @ 13:16:34
URL: http://kickiart.se

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin