Hue/Saturation




Den översta bilden är originalbild...

Hue/Saturation är en Photoshopfunktion som kan ge riktigt coola effekter men som man, iallafall jag, kan glömma bort lite ibland

                   

Såhär ser det ut i CS4..                                   Då kommer detta reglaget upp.
Klickar du på Hue/Saturation-ikonen kommer   Drag sedan i det inringade reglaget(Hue)    
ett nytt lager upp av sig självt.                        tills du fått den effekt du vill ha...              
Annars kan du gå in på                                                         
Image>Adjustments>Hue/Saturation.
Eller Ctrl + U

Om du även vill att färgerna skall bli klarare, eller mindre klara kan du reglera det i Saturationsreglaget. Om du drar den helt åt vänster blir den svartvit.


Det var det.. Hoppas ni blev lite inspirerade till att sätta er och trixa lite i Photoshop...
Nu ska jag snart ge mig iväg till stallet, och sedan blir det Desperate Housewives. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Malin

kul att du kommer tokäga alla sen när vi ska jobba med PS i skolan ^^ :D

2010-11-16 @ 16:58:39
Postat av: ella wi

mohahah.. javet ;P

2010-11-16 @ 20:04:09
URL: http://ellwis.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara mellan dig och mig)

Adress till din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
ellwis bild & foto.
Ella Wirstad, 19, Göteborg.
Skriver om livet. Om vad som finns på insidan och fotograferar det som syns på utsidan. Om att vara precis som alla andra men ändå helt unik. Om gamla secondhand-plagg, mumin, nittiotal och hipstermusik. Hoppas att du gillar det.

Kontakta mig
Följ mig
Ställ en fråga

RSS 2.0 bloglovin